وفاى به عهد، خصلتى همه پسند اما فراموش شده از سوی مسئولین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 142
بازدید ماه : 142
بازدید کل : 14276
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


 

مهندس علی منصوری :

وفاى به عهد، خصلتى همه پسند  اما فراموش شده از سوی مسئولین

 

در هنگام مرور ادبیات مربوط به سرمایه اجتماعی و توسعه به این مطلب پی‌ می‌بریم که روابط اجتماعی، فرصت‌هایی هستند برای بسیج منابعی که مشوق رشد و توسعه‌اند. همچنین سرمایه اجتماعی می‌تواند با پیوند با فضای سیاسی، نقش مؤثرتری در چشم‌انداز توسعه در جامعه بازی ‌کند. این امر مستلزم ارزیابی جدی‌تر پروژه‌ها و برآورد دقیق‌تر تأثیر این یا آن سیاست بر سرمایه اجتماعی و همچنین نقش سرمایه اجتماعی در حوزه سیاست به ویژه در توسعه سیاسی است.واژه اعتماد گرچه به ظاهر ساده است اما در خود بار معنایی سنگینی دارد که در تئوری‌های نوسازی و توسعه سیاسی نادیده انگاشته شده است. این واژه به علت گستردگی معنایی، می‌تواند در مرحله گذار از بحران‌های موجود در روند توسعه سیاسی به نحو مؤثری به نظام سیاسی کمک کند. اعتماد در ورودی نظام، تصمیم‌گیری‌ها، الگوسازی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، عملکردها و خروجی‌ نظام و خصوصا بر روی بازخورد سیستم نقش فعال و مؤثری دارد و به صورت یک عامل و عنصر نامرئی اثر خود را در نظام باقی می‌گذارد و نبود آن در جامعه موجب ناآرامی و حتی بحران می‌شود. در روند اعتمادسازی متقابل میان مردم و حکومت، نه تنها نظام سیاسی بلکه نهادهای غیرحکومتی و نخبگان جامعه می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

 وفادارى به پیمان ها به قدرى در نظر حق تعالى مهم و لازم است كه حتى اگر طرف مقابل منكر و حتى دشمن خدا هم باشد، باز خداوند متعال عهدشناسى و رعایت مفاد قرارداد را با آنها لازم مى داند.

 حضرت على (علیه السلام) مى فرمایند:

 لَیسَ مِن فَرائِضِ الله شَىءٌ اَلنّاسُ اَشَدُّ عَلَیهِ اجتِماعاً مَعَ تَفَرُّقِ اَهوائِهِم وَ تَشَتُّتِ آرائِهِم مِن تَعظیمِ الوَفاءِ بِالعُهودِ؛                  

 

هیچ یك از فرایض الهى، همانند وفاى به عهد نیست كه مردم با همة خواسته هاى گوناگون و دیدگاه هاى مختلف، بیشتر بر آن اتفاق نظر داشته باشند. آرى، وفاى به عهد مخصوص به دین و مرام خاصى نیست. این خصلت آن قدر بدیهى و فطرى است كه هر انسان دین دار و بى دینى به زیبایى و شایستگى آن اعتراف دارد و مورد اتفاق همة ادیان و انسان هاى روى زمین است.  

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی: اعتمادسازی نیازمند دو رکن اصلی است، یکی کار عملی و دیگری تبلیغات.

 

امیدواریم با تقویت خوش قولی و وفای به عهد از سوی مسئولین امر، اعتماد عمومی نسبت به ارکان حکومتی تقویت گردد و در گردنه های سخت و صعب العبور مدیریتی کشور پنانسیل عظیم حمایت مردمی همواره و همانند گذشته به کمک مدیران بشتابد.

 

"علی منصوری"

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محق
ت : دو شنبه 9 مهر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');